Thursday, December 26, 2013

One Hundred Names - Cecelia Ahern

 

 


 Lagi sekali, novel dari Cecelia Ahern! Macam biasa, cepat jugak habis!
  1. Kitty, seorang wartawan, yang kehilangan hampir segalanya dalam hidup dia. Kerja dia, selepas satu skandal, kawan dia yang kecewa dengan perangai Kitty dan kawan yang paling berharga bagi Kitty yang juga guru Kitty, Constance.
  2. Sebelum Constance meninggal, Kitty sempat tanya kat dia satu soalan: "What is the one story you always wanted to write?".
  3. Jawapan kepada soalan Kitty tu terletak dalam satu file dalam pejabat Constance. Bila wartawan dari majalah milik Constance, berhasrat untuk mendedikasikan edisi seterusnya untuk Constance, Kitty di beri tanggungjawab untuk menyiapkannya.
  4. Tapi, dalam file tu hanya lah satu senarai nama, 100 nama, tanpa klu, tanpa deskripsi pun. Namun, Kitty masih tekad untuk tulis tentang 100 orang tuh.
  5. Dia hanya ada masa selama 2 minggu untuk cari semua orang dalam senarai tu, untuk hubungi mereka dan kaitkan cerita mereka dan cuba memahami apa yang Constance ingin lakukan sebenarnya dan juga kenapa dia pilih 100 orang tuh.
“Journalism classes teach us that one must extract oneself from the story in order to report without bias, but often we need to be in the story in order to understand, to connect, to help the audience identify or else it has no heart; it could be a robot telling the story, for all anyone cares”  

“Nobody can pretend to know what people want to read or hear or see. People rarely know it themselves; they only know it after the fact.”  



 

0 comments:

andrea hirata

Flickr

Footer Widgetized Areas

Random Post

Media News

Advertisement

About Canvas

LIke Us

Some More Post

Recent Comments

Pages

More Post

Random Post

Powered by Blogger.

Recent Articles

News

Famous Posts

Video

Technology