Thursday, June 7, 2012

Thanks For The Memories - Cecelia Ahern


gambar pinjam google. punca? malas snap.

thanks for the memories.

Cerita pasal macam mana kau kenal orang yang kau tak pernah jumpa. Magik? Joyce mengalami keguguran lepas tu dia bercerai dengan suami dia. dia kecewa sangat sebab dia keguguran. dia kehilangan banyak darah and terpaksa la jalani blood transfusion ..lepas bercerai Joyce duduk dengan ayah dia. 

masa balik daripada hospital Joyce berhenti kat satu kedai gunting rambut. lepas tu dia jumpa seorang lelaki ni yang dia macam dah lama kenal. macam deja vu. mula dari situ lah hidup Joyce diselubungi misteri. tak adalah misteri sangat.

Joyce jadi tak tentu arah bila dalam diri dia ada orang lain. dia dengan ayah dia sanggup pergi sampai ke London untuk mencari ingatan siapa yang dia ada tu.

Cecelia Ahern memang pencerita kisah cinta yang berjaya. sangat manis bila dia buat kau percaya cinta tu magik. mahu tidak dengan pemindahan darah Joyce ada hubungan aneh dengan Justin. orang yang langsung dia tak kenal tak pernah jumpa. semua pasal Justin, Joyce tahu sampai lah rahsia kematian ayah Justin yang hanya Justin tahu pun Joyce tahu.. (banyak gila tahu.) Cecelia bijak masuk kan scene-scene yang pada aku realistik dan bermakna. setiap scene dia swap cantik. dari hospital pergi ke kedai gunting rambut pergi ke rumah sampailah knowledge pasal perkara-perkara luar bidang macam struktur-struktur bangunan-bangunan lama, termasuk nombor telefon anak Justin. ada jugak dia suntik rasa macam feeling-feeling. terutama bila scene Joyce dengan ayah dia. how sweet. scene kat hotel masa ayah dia terketar-ketar kemas baju sendiri tu macam touching pulak. 

pasal cinta pasal kebetulan pasal takdir pasal romantis. 

empat sentengah bintang dari lima bintang untuk novel ni. 

p/s: macam selebet review ni.. sorry sebab dah lama aku habis baca cuma baru sempat tulis. yang pasti memang berbaloi untuk baca.. tak klise.. hehe



2 comments:

Miss Ayda said...

Novel2 Cecelia Ahern mmg ada magik! hehe

encekgadis said...

kan kan...

andrea hirata

Flickr

Footer Widgetized Areas

Random Post

Media News

Advertisement

About Canvas

LIke Us

Some More Post

Recent Comments

Pages

More Post

Random Post

Powered by Blogger.

Recent Articles

News

Famous Posts

Video

Technology