Thursday, December 26, 2013

For One More Day - Mitch Albom


Tak pernah baca buku dari Mitch Albom sebelum ni. Beli novel ni kat Big Bad Wolf haritu dengan harga RM3 je weh! Aku habiskan hanya dalam 1 hari je :)

Oh, dorang ada buat movie la based on novel ni. Macam best je

 
"She had a bottomless well of love for me. Her only flaw was that she didn't make me work for it."

"And I realized when you look at your mother, you are looking at the purest love you will ever know."

"Sticking with your family is what makes it a family."

"One day spent with someone you love can change everything."
 
Mitch Albom tulis novel ni dari persepktif pencerita, Charlie “Chick” Benetto. Dia cuba untuk bunuh diri sebab tak dapat deal dengan masalah yang dihadapinya.
 
Selepas pencubaan bunuh diri dia tu, dia bangun dan nampak ibunya yang telah meninggal dunia. Dia diberikan satu hari untuk bersama ibunya.
 
Dalam satu hari tu, dia akhirnya dapat semua jawapan kepada soalan-soalan yang sering berlegar dalam kepala dia. Dia akhirnya faham semuanya yang berlaku dalam hidup dia dan kenapa semuanya berlaku. Dia berjaya minta maaf, dan yang paling penting, dia berjaya cakap kat mak dia yang dia sayangkan mak dia.
 
Novel ni tentang peluang kedua. Tentang kemaafan dan tentang menebus kesalahan. Dan, yang paling utama, tentang kasih sayang seorang ibu yang tiada penghujung.
 
P/S: Aku rindu giler kat arwah adik aku. Kalau la dapat jumpa arwah adik aku tu, memang aku nak cakap "Aku sayang kat kau lah". Ralat giler weh. Sebab tak pernah cakap pun kat dia. Semoga kau tenang kat sana Opie :(
 
 


6 comments:

Unknown said...

salam ukhwah..

thanks for the summary
akk pon suka baca novel
=)

singgah dan follow..

jemput singgah ke blog akk ye
http://kedaivitaminiman.blogspot.com/

Fnd Rocka said...

author ni aku suka, cerita dia tentang manusia. untuk harga 3 ringgit, berbaloi sangat.

Miss Ayda said...

Aha berbaloi sgt! Weh buku Nicholas Spark ko tu aku x baca gi

Fnd Rocka said...

buku mana

Miss Ayda said...

Yg ada gambar anjing kt dpn tu. The Choice kot

عبده العمراوى said...




شركة كشف تسربات المياه بالجبيل
شركة تنظيف شقق بالجبيل

andrea hirata

Flickr

Footer Widgetized Areas

Random Post

Media News

Advertisement

About Canvas

LIke Us

Some More Post

Recent Comments

Pages

More Post

Random Post

Powered by Blogger.

Recent Articles

News

Famous Posts

Video

Technology