Wednesday, July 11, 2012

The Time of my Life - Cecelia Ahern



The Time of my Life ni novel yang terbaru dari Cecelia Ahern. Beli novel ni tahun lepas, tapi bulan 6 tahun ni, baru dapat baca :)

1- Lucy Silchester ada appointment dengan Life dia. Banyak kali dia dapat surat emas di mana ada jemputan dari Life dia sendiri untuk berjumpa.

2- Dia ignore je semua surat emas yang dia terima tapi satu hari tu, dia buka 1 surat dari banyak-banyak surat yang dia terima tuh dan bercadang untuk berjumpa dengan Life dia for once and for all.

3- Betapa terkejut dan kecewanya Lucy bila jumpa Life dia untuk pertama kali di sebuah ofis yang kecik dan serabut. Mereka berbincang tentang hidup Lucy yang sangat tak tentu hala tuh dan membuatkan Lucy merasa bengang dan terus keluar dari ofis Life.

4- Tetapi, Life masih rajin menghantar surat emas kepada Lucy sehingga Lucy setuju untuk berjumpa dengan Life untuk 1 lagi pertemuan.

5- Lucy terpaksa bersetuju yang Life akan ikut Lucy kemana sahaja Lucy pergi, dan terpaksa bersetuju yang Life akan beritahu 1 kebenaran tentang hidup Lucy setiap kali Lucy tipu.

6- Bagi mengelakkan Life beritahu 1 kebenaran setiap kali Lucy tipu, Lucy terpaksa bercakap benar sentiasa. 

7- Akhirnya, Lucy sedar yang dia telah buat banyak kesilapan dalam hidup dia dengan menipu, dan bertekad untuk membetulkan semua kesilapan dia dengan berjumpa semua orang yang dia tipu, dan berkata benar.

8- Life dari sehari ke sehari, semakin segak dan bergaya selaras dengan perkembangan hidup Lucy yang semakin terurus dari sehari ke sehari dengan tidak menipu dan sayangkan kehidupan dia.


As long as you're around, your life is too. So just as you shower love and affection and attention on the husbands, wives, parents, children and forever friends who surround you, you have to do so equally with your life, because it's yours, it's you, and it's always there rooting for you, cheering you on, even when you feel like you can't do it. I gave up on my life for a while, but what I've learned is that even when that happens and especially when that happens, life never ever gives up on you. Mine didn't. And we'll be there for each other until those final moments when we will look at each other and say, 'Thanks for staying until the end.'

P/S: I loveeeee my Life :)

8 comments:

AsyieqiN Rkey said...

sedang baca!

Nadia Amat said...

best kut cite nie.
klu betul ade cmnie,
msti sume org pun xbrni nk tipu.

blog-tips-kurus said...

me too...

(>.<)

ajax85 said...

klu menipu hati menjadi tak tenang..sila lah dtg ke blog sy..http://ajax85.blogspot.com

Hanis Azla said...

baca review pun rasa dah tertawan.. nnt2 nak cari jugalah novel ni.. thanks for sharing..

Dba Ghani said...

Ceh. Hang pandai dok perli aku. Baru je tanam. Xda hasil lagi laaa. Heee. Sabar ehh

Anonymous said...

Combien d'argent avez-vous gagné par les blogs sur internet?

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

panjang beno bahasa omputehnya

andrea hirata

Flickr

Footer Widgetized Areas

Random Post

Media News

Advertisement

About Canvas

LIke Us

Some More Post

Recent Comments

Pages

More Post

Random Post

Powered by Blogger.

Recent Articles

News

Famous Posts

Video

Technology