Tuesday, August 23, 2011

Aweks KL - Terbitan StormKitchen




1. Buku Awek KL ni sebenarnya dah keluar sejak 2008 lagi. Pasarannya tak meluas pun, setahun jugak aku mencari. Alhamdulilah kesempatan ke UYA haritu dapat jugak aku memiliki Awek KL. Jadi, raya nanti kalau makcik-makcik tanya dah ada awek ke belum..aku akan jawab..”Ada dah..Awek KL,ada kat dalam bilik tu”

2. Muka depan Awek KL agak menarik. Ada tulis ‘himpunan cerita pari-pari untuk bidadari kota’ yang selanjutnya mengambarkan buku ini mengandungi hal-hal dan rencah duniawi keperempuanan. Aku beli buku ni bukan sebab aku perempuan, tapi sebab aku nak menikmati seni keperempuanan itu sendiri.Seronok sebenarnya nak memahami jiwa perempuan, bukan asik nak memahami betis perempuan saja yang seronok.kihkih.

3. Buku ini menggabungkan cerita pendek dan puisi. Penulis pula terdiri dari yang berjantina lelaki dan perempuan, yang mana masing-masing mempunyai gaya dan teknik penulisan yang tersendiri. Aku secara jujurnya memang tak gemar baca buku atau novel melayu sangat, tapi aku suka baca buku yang menggunakan bahasa melayu yang jenis sastera ‘angkatan baru’ seperti ini.

4. Ada beberapa karya dalam buku ni yang asalnya in English tapi dialih bahasa ke bahasa melayu. Ada buku-buku alih bahasa yang hasilnya bagus aku rasa, tapi yang ni aku tak suka, jadi tak sedap macam karipap berbuka dimakan masa sahur.

5. Kat muka depan ada tulis 27sx, kalau ikutkan aku tak cukup umur lagi nak baca ni. Tapi jangan peduli, sebenarnya takde pun cerita erotis yang boleh membatalkan puasa. Setakat elemen seksualiti sikit-sikit tu, drama Nora Elena pun ada.

2 comments:

cryclown said...

aku ada GANGGUAN..ahaks..

fndrocka said...

Kalau gabungkan dua-dua buku,jadilah...gangguan aweks Kl.

andrea hirata

Flickr

Footer Widgetized Areas

Random Post

Media News

Advertisement

About Canvas

LIke Us

Some More Post

Recent Comments

Pages

More Post

Random Post

Google+ Followers

Powered by Blogger.

Recent Articles

News

Famous Posts

Video

Technology