Sunday, August 7, 2011

BURGERMPAK - Aloy Paradoks- Rayza Mukmin-Bias

BURGERMPAK

1."Ini buku gembira" kata Luca DK selaku penerbit. Maksudnya mungkin nak menyatakan buku ini adalah buku yang santai, sesuai untuk yang mahu mencari kegembiraan setelah penat ditekan-tekan dengan kesedihan,mungkin.

2. Mengabungkan karya dari 3 orang penulis iaitu Aloy Paradoks-Rayza Mukmin-Bias. Isi-isi buku ini diambil terus dari entri blog dorang, yang kelakar-kelakar.Aku follow juga blog dorang, jadi dah biasa dengan gaya setiap penulis.

3. "Terus terang cakap..Burgermpak mengecewakan" kata Linglung kat twitter. Linglung ni pun penulis buku juga dan tokey kat UYA Distro. Bagi aku takdelah mengecewakan sangat sampai membuat hati luluh, cuma memang ada sesetengah kegembiraan yang nak disampaikan tu tak dapat kat aku. Sesat di pertengahan jalan barangkali.

4."Segala tatabahasa,huruf besar,huruf kecil dan kesalahan bahasa melayu dalam buku ini, memang sengaja kami lakukan. Maafkan kami DBP" - Aloy.

5. Antara 3 penulis tu,aku lebih tersuka dengan karya si Aloy. Dan ada beberapa karya Rayza Mukmin yang aku tak nampak relevan.

6. Kalau konsep gabung entri-entri untuk dijadikan buku ni dipraktikkan secara meluas, aku percaya semua orang boleh menghasilkan buku sendiri. Cuma bila dah berlambak, akan ada isu dari segi kualiti lah ye dak.
Published with Blogger-droid v1.7.4

3 comments:

Miss Ayda said...

ko semangat sgt wat review psl buku ni smpi terlupa draft ko tertinggal weh

Fnd Rocka said...

Kau delete kan lah..kalau internet tak baik mood benda yg aku nak publish terus gagal pastu masuk ke draft

Miss Ayda said...

xleh del kn weh. org yg tulih tu yg leh del post dia huhu klu x, dah lama dah aku tlg del kn

andrea hirata

Flickr

Footer Widgetized Areas

Random Post

Media News

Advertisement

About Canvas

LIke Us

Some More Post

Recent Comments

Pages

More Post

Random Post

Powered by Blogger.

Recent Articles

News

Famous Posts

Video

Technology