Tuesday, August 9, 2011

Where Rainbows End - Cecelia Ahern

Oleh kerana ini entri pertama aku,jadi aku hadiahkan entry ini untuk 'kakak' tersayang..Nadya Ahern vs Cecelia Ahern..Nampak tak persamaan dekat situ?

Buku ini sebenarnya buku kegemaran aku..Selepas Shopaholic series tentunya..I mean,who doesn't (?) Mungkin ramai yang dah baca sebab buku ni pun diterbitkan pada tahun 2004 tapi aku nak review jugak..Sebab buku 'kakak' aku..HAHAHA




Where Rainbows End

Buku ni mengisahkan kehidupan dua orang sahabat baik,Alex Stewart & Rosie Dunne dari hari pertama mereka menjejakkan kaki ke tadika sehinggalah masing² berusia 50tahun..Dalam masa itu,mereka selalu bersama tidak kira susah atau senang..Come hell or high water..

It's not that we didn't want anyone else,it's just that we
didn't need them. You always had me. I always had you

-Rosie-
Apabila dewasa,Alex mencapai cita²nya untuk menjadi pakar bedah jantung di Boston manakala Rosie pula terpaksa melupakan hasratnya untuk bekerja di bahagian perhotelan kerana dia telah terlanjur dan menjadi ibu kepada seorang bayi perempuan,Katie pada usia 18 tahun!

Mereka berdua saling menyimpan perasaan antara satu sama lain tetapi terlalu banyak rintangan yang terpaksa dilalui..Ketika Rosie meluahkan perasaannya kepada Alex,Alex pula mengumumkan perkahwinannya dengan Sally..Kemudiannya,Rosie berkahwin dengan lelaki lain hanya seminggu sebelum Alex dan Sally berpisah..

Apabila Rosie berpisah dengan Greg,Bethany & Brian pula muncul dalam hidup mereka..Bethany merupakan bekas kekasih Alex semasa remaja manakala Brian pula bapa kepada Katie..Dia kembali untuk menebus dosanya 13 tahun lepas kerana meninggalkan Rosie..Rosie terpaksa mengutamakan perasaan Katie dan membatalkan hasratnya untuk berpindah ke Boston untuk bersama Alex..

Ketika semuanya kelihatan stabil untuk mereka kembali bersama,Alex terpaksa berkahwin dengan Bethany kerana Bethany telah mengandungkan anaknya..Cinta Alex dan Rosie terkubur lagi..

Selepas masing² berusia 50tahun barulah mereka dapat bersama..Happilly ever after..

Rosie Dunne,I love you with all my heart. I have always loved you,even when I was seven years old and lied about falling asleep on Santa watch, when I was ten years old and didn't invite you to my birthday party, when I was eighteen and had to move away, even on my wedding days, on your wedding days, on christenings, birthdays and when we fought. I loved you through it all.
Make me the happiest man on this earth by being with me.
-Alex-
Uniknya buku ini,ia diceritakan dalam bentuk surat,kad,e-mel & mesej segera ← Google translate yang bagi aku perkataan ni! Cerita ni sesuai bagi gadis² romantis macam aku..Bagi mereka yang percaya pada cinta sejati :p

7 comments:

mimizuzuhaha said...

aku pun minat gile kat sophie kinsella.
tapi cecilia ahern pun boleh tahan layan gak cite nya.

eh best pulak blog ini.
jab nak buh kat google reader. snang skit update hehe

fndrocka said...

Power Nadya..power...

Buku ni memang power..sebagai lelaki,agak segan utk aku mengaku yg aku dah baca buku ni.hehek.

Soal memperjudikann persahabatan demi cinta.pergh..berat ni. Sometimes fate just cant stop meddling

Nadya said...

mimizuzuhaha :

Sape tak minat sophie kinsella bukan perempuan la kan..ehhh (?)

Nadya said...

fndrocka :

Kau ni memang hantu kepada segala hantu buku la..
Semua kau dah baca ;p

fndrocka said...

Mana ada..aku baca takdelah banyak benor..tapi mungkin pelbagai genre ;-)

Umm A'isyah said...

Gadis romantis .

Miss Ayda said...

Kalau jodoh xkemana. Even amek masa berpuluh2 thn sekalipn =)

andrea hirata

Flickr

Footer Widgetized Areas

Random Post

Media News

Advertisement

About Canvas

LIke Us

Some More Post

Recent Comments

Pages

More Post

Random Post

Google+ Followers

Powered by Blogger.

Recent Articles

News

Famous Posts

Video

Technology