Thursday, August 18, 2011

The Lucky One - Nicholas Spark



1. Kisah tentang seorang lelaki yang menjumpai sekeping gambar.

2. Lelaki tersebut cuba memulangkan gambar itu kepada pihak berwajib, setelah didapati tiada sesiapa yang datang menuntut..lalu dia mengambil semula gmbar itu dan menyimpannya(mungkin sebab gambar tu adalah gambar seorang awek..jadi dia simpanlah,kalau gambar nenek tua mesti dia dah buang)

3.Anatara sedar dan tidak.sedar, sejak lelaki tersebut simpan gambar tu..nasib baik selalu menyebelahinya.

4.Nasib baik ni termasuklah menang judi dan banyak kali terselamat dari maut. Sampaikan kawan-kawan dah syak dia ni ada buat perjanjian dengan saitan ke apa.

5. Sampai satu masa, disebabkan dah terlalu kerap sangat gambar tu bawa tuah,seorang kawan lelaki yang jumpa gambar tu cadangkan kat dia untuk pergi mencari awek yang dalam gambar tu.

6. Tujuan untuk cari awek dalam gambar tu sebenarnya tak jelas, mungkin nak balas budi..tapi macam ada sesuatu lah yang menyebabkan kenapa dia jumpa gambar tu dan kenapa gambar tu menyelamatkan dia. Adakah benda-benda ni.membawa kepada takdir si lelaki?

7. Ikutkan lelaki tu,memang dia tak percaya benda-benda karut gitu,mungkin dia sekadar bernasib baik dan takde kena mengena dengan gambar tu.Tapi tu lah..instinct dia suruh dia mengembara juga cari awek tu.

8.Dari situ bermulalah perjalanan dia yang ditemani seekor anjing untuk mencari awek yang tersenyum di dalam gambar.

9.Adakah dia akhirnya menjumpai awek yang tersenyum itu?

10. Adakah pengembaraannya bakal menemukan dia kepada takdir?Jodoh?

100. Jeng jeng jeng.

7 comments:

gadis NOTA pelekat said...

teng. teng.. teng. kalau aku teka dapat hadiah x weyh?? macam seronok je

fndrocka said...

Tggu ada penaja baru bg hadiah.

P/s: layout dah kucar kacir..karang2 sikiy lah betulkan.hehe

Miss Ayda said...

ni pn aku nk pinjam gak!

Nadya said...

Wahhh..sinopsis macam best..:D

masyitah a.k.a. mya joe said...

eei buat seram je.. dahlah tengah baca blog awak waktu malam nih...

fndrocka said...

Seram kebendenya!

WOLFMAN said...

jeng jeng jeng.

andrea hirata

Flickr

Footer Widgetized Areas

Random Post

Media News

Advertisement

About Canvas

LIke Us

Some More Post

Recent Comments

Pages

More Post

Random Post

Google+ Followers

Powered by Blogger.

Recent Articles

News

Famous Posts

Video

Technology